Сликар пролазног света, Казуо Ишигуро, Дерета, 2009.
Кроз сећање на неславне детаље из свог живота, сликар Масуђи Оно преиспитује своју улогу у државном пропагандном механизму током Другог светског рата. За разлику од свог учитеља, нису га привлачиле западне технике сликарства, већ традиционалан начин, погодан за пропагандне постере, што је уметника одвукло ка идеологији екстремне деснице, потказивању и освајању политичких позиција моћи. Дилема отаџбина или уметност разрешава се издајом и једне и друге. Након рата, Оно је суочен с радикалним променама које се дешавају у друштву.
Сликар пролазног света захвата све велике Ишигурове теме и приповедачке поступке: промашене животе, чије се нити одмотавају кроз сећања, тешке историје, оклевања, погрешне изборе и несвесно порицање одговорности за сопствене поступке и одлуке, као и непоузданог наратора у првом лицу.
Оставите коментар